Nieruchomości to doskonała forma inwestycji ze względu na to, że korzyść z posiadania może odnosić się zarówno do możliwości korzystania z lokalu mieszkalnego, jak i również finansowy zysk związany ze sprzedażą lub wynajmem. Szybkie osiąganie korzyści finansowych jest możliwe tylko i wyłącznie przy sprzedaży mieszkania na rynku wtórnym.
Skuteczna sprzedaż mieszkania dwupokojowego
Teoretycznie możliwa jest sytuacja, w której kupujemy mieszkanie jednego dnia i już następnego sprzedajemy je za znacznie wyższą cenę. Oczywiście takie transakcje nie zdarzają się zbyt często, ale na dynamicznie rozwijających się rynkach tego rodzaju oferty się zdarzają. Mówimy tutaj o miastach takich jak Bydgoszcz oraz innych podobnych miastach, które odznaczają się dodatnim bilansem migracyjnym. Wysokie ceny nie dotyczą jednak wszystkich nieruchomości. Największym zainteresowaniem cieszą się oczywiście nieruchomości mieszkalne ze względu na to, że duża liczba odbiorców musi zaspokajać swoje potrzeby związane z miejscem zamieszkania. Posiadanie dachu nad głową należy to podstawowych potrzeb człowieka, więc trudno się dziwić, że zapotrzebowanie na komfortowe mieszkania – Bydgoszcz jest tak duże i to niezależnie od lokalizacji. Posiadając mieszkanie w dobrej lokalizacji mamy szansę do sprzedaż z dużym zyskiem, szczególnie jeżeli pasuje ono do najczęściej poszukiwanego profilu. Najchętniej zbywane na rynku są mieszkania o małej i średniej powierzchni użytkowej. Zazwyczaj są to mieszkania jedno i dwupokojowe, chociaż lokale z trzema pokojami również znajdują nabywców dosyć szybko. Jeżeli dysponujemy podobnym mieszkaniem to nie powinniśmy mieć problemów ze znalezieniem nabywcy, co nie oznacza, że możemy podejść do tematu bez przygotowania. Im więcej czasu poświęcimy na poprawne sformułowanie oferty, tym większa szansa na pozyskanie wartościowych propozycji od osób zainteresowanych. Warto w jasny sposób wskazać mocne strony naszego mieszkania z naciskiem na lokalizacje oraz standard wykończenia. Te informacje są w pierwszej kolejności sprawdzane przez potencjalnych odbiorców, którzy zweryfikowali już cenę i powierzchnię użytkową.
Trzeba też zadbać o wyraźne zdjęcia wnętrza. Można też zamieścić fotografie całego budynku, ale nie jest to niezbędne. Jeżeli przygotowaliśmy już ofertę to kolejnym krokiem jest zadbanie o dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów. Warto w tym zakresie zastosować jak najszerszą strategię działania i uwzględnić w niej zarówno prasę drukowaną, strony internetowe, portale ogłoszeniowe, fora dyskusyjne, a także serwisy społecznościowe.