Targi wystawiennicze to znany i polecany sposób na reklamowanie swojej działalności. W ten sposób można nawiązać współpracę przede wszystkim z hurtowniami, sklepami, czy producentami, rzadziej z klientami detalicznymi. Targi tematyczne zwykle trwają cały weekend, a podczas nich można poznać wielu potencjalnych klientów.
Ciekawe stoiska tematyczne
Żeby jednak ktoś chciał przejrzeć ofertę danej firmy to najpierw musi podejść do stoiska. Stoisko targowe musi być doskonale przygotowane, tak by pasowało do konkretnej firmy i by zachęcało do zapoznania się z jej ofertą. To jakby duża reklama, w którą warto zainwestować. Co zawierać będzie nowoczesne wyposażenie stoiska? Na pewno kluczowa jest lada. Przy ladzie obsługiwani będą klienci
, kładzie się wizytówki i ulotki, za takim kontuarem będzie stała obsługa firmy. Lada może być pojedyncza, wysoka i wąska, lub też długa i szeroka. Wszystko zależy od wielkości stoiska oraz od tego ile osób będzie je obsługiwać. Im jest ich więcej tym większa musi być lada. Na stoisku muszą znaleźć się też roll-upy i/lub ścianki tekstylne. Roll-upy są jednostronne i dwustronne, dosyć wąskie, nie zajmują dużo miejsca. Można je postawić w obrębie stoiska, przed nim, a także przed wejściem na same targi – najlepiej z informacją gdzie znajduje się stoisko firmy.
Z kolei ścianki tekstylne są o wiele większe. Będą idealne na ,,tło” stoiska. Do wyboru są ścianki proste, łukowe, a nawet takie z ,,zagiętymi” bokami. Ze względu na dużą powierzchnię można na nich umieszczać duże grafiki i zdjęcia, jak również większe bloki tekstów niż na roll-upach. Na stoiskach można umieszczać też różne stojaki. Idealnie wyeksponują one ulotki, foldery reklamowe, czy gazetki promocyjne. Stojaki mogą być przeźroczyste, wykonane z pleksi, jak i metalowe, szare. Dostępne są wersje z różną ilością przegródek, także stojaki składane i dwustronne. Małe stojaczki można umiejscowić na ladzie – wtedy będzie na niej miejsce na to, by mieć kilka folderów czy wizytówek pod ręką. Na stoiskach można też umieszczać różne szafki czy stojaki na produkty
, które firma oferuje. Wtedy każdy klient będzie mógł na żywo zobaczyć jak się one prezentują i zdecydować, czy chce w nie inwestować.
Kończąc rozważania, stworzenie atrakcyjnego stoiska wystawienniczego nie jest proste. Trzeba znaleźć odpowiednią ladę, stojaki, roll-upy lub ścianki, a do tego zadbać o grafiki, czy materiały reklamowe. Na szczęście producenci wyposażenia stoiska zawsze chętnie doradzają w tej kwestii i pomagają w zaprojektowaniu idealnego stoiska.